כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון קבעה היום, 8.7.2024,

להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.50%.

זו הפעם הרביעית ברציפות מאז ינואר 2024 שהוועדה מחליטה להתיר את הריבית על כנה.

בנק ישראל העדיף שלא להסתכן בהפחתת ריבית לנוכח האווירה הביטחונית המתוחה בגבול לבנון ובעת פעולה מורכבת ברפיח, ועל רקע הגירעון הגדול מהצפוי בתקציב המדינה שעולה כבר על 7%. 
נגיד של בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר היום במסיבת העיתונאים כי העלייה בהוצאות בכרטיסי אשראי התמתנה ברבעון השני לעומת הראשון. עם זאת, הוא ציין לטובה את ההתאוששות בגיוסי ההון לחברות סטארט־אפ.

הנגיד חזר וקרא לגייס כוח אדם לענף הבנייה כדי למנוע עלייה במחירי הדיור.

עוד הוסיף, כי "למלחמה יש השפעות משמעותיות על המשק, ונותרה כברת דרך ארוכה עד לחזרה מלאה לשגרה". הנגיד הבהיר כי ההחלטה להותיר את הריבית על כנה נבעה מהאי-ודאות בשווקים בשל הסיכונים הגיאו-פוליטיים, זאת למרות שהאינפלציה נמצאת בתוך טווח היעד של בנק ישראל. עם זאת, הנגיד ציין כי "חלה עלייה מסוימת בסביבת האינפלציה ברבעון האחרון".

תחזית כלכלית לשנים 2024-2025

הנגיד אמר כי לפי התחזית החדשה של בנק ישראל, הצמיחה ב-2024 וב-2025 תהיה נמוכה במצטבר ב-1.3% מבתחזית הקודמת, מאפריל. "סדר הגודל של ההתאמות התקצביות משמעותי", אמר הנגיד, והוסיף כי עם קבלת החלטות על הגודל הרצוי של תקציב הביטחון, יהיה צורך לבצע התאמות נוספות. עוד הוסיף, "על הממשלה מוטלת האחריות לנקוט צעדים הכרחיים, גם אם חלקם עשויים להיות לא פופולריים".

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.