תחבורה ציבורית חינם לאזרחים ותיקים בבודפשט ופראג – איך ליהנות מההטבה

אזרחים ותיקים בבודפשט ובפראג נהנים מתחבורה ציבורית חינם, מה שהופך את הערים הללו לנגישות יותר

עבור בני גיל הזהב. על מנת לקבל את ההטבה, אזרחים מעל גיל 65 צריכים להציג תעודה מזהה תקפה המעידה על גילם. ברכבות, אוטובוסים, חשמליות ומטרו – השימוש בתחבורה הציבורית הופך לזול ופשוט יותר, והטבה זו מעניקה חוויית נסיעה נוחה, מהירה וידידותית למבוגרים.

פראג ובודפשט ידועות כערי תיירות מבוקשות, ושירותי התחבורה הציבורית בהן הם מבין הטובים באירופה. מתן התחבורה הציבורית חינם לאזרחים ותיקים היא יוזמה מבורכת שמסייעת לא רק למקומיים אלא גם לתיירים בגיל הזהב המגיעים ממדינות שונות, ומאפשרת להם לטייל בצורה חופשית מבלי לדאוג לעלויות גבוהות.

היתרונות של תחבורה ציבורית חינם לאזרחים ותיקים:

  1. נגישות רחבה: מערכות התחבורה בפראג ובבודפשט מקשרות בקלות את כל חלקי הערים.
  2. חיסכון כלכלי: תחבורה חינם מאפשרת ניצול מלא של העיר מבלי לדאוג להוצאות מיותרות.
  3. ידידותי לסביבה: השימוש בתחבורה ציבורית במקום רכבים פרטיים מפחית את זיהום האוויר.

איך ליהנות מהתחבורה הציבורית בחינם?

  • בודפשט: אזרחים ותיקים מעל גיל 65 יכולים לנסוע חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בתחומי העיר בודפשט שאגב, כולם תחת חברת BKK – אוטובוסים, חשמליות, רכבות תחתיות וסירות אוטובוס כולל קו 100E משדה התעופה למרכז העיר (איפה שגלגל ענק) ורכבת H5 לעיירה הציורית סנטנדרה (כ- 40 דקות). יש לבדוק במודעין בשדה תעופה האם גם מטרו.                                                                                      אין צורך בכרטיס כלשהו, אפליקציה או תיקוף – פשוט עולים לאחד מכלי תחבורה. יש להציג לפקח או לכרטיסן דרכון בתוקף.
  • פראג: גם כאן, התחבורה הציבורית עבור בני 65 ומעלה היא בחינם. כל מה שצריך לעשות הוא להציג את הדרכון שלכם. גשו לעמדת מודעין שנמצאת ביציאה מצד ימין ובדקו באיזה תחבורה והיכן תוכלו לנסוע. אגב, נוער עד גיל 18 יהנה מ- 50% הנחה בכל כלי תחבורה בעיר למעט תחבורה מיוחדת. (שאלו במודעין. חייבים להביא תמונת פספורט צבעונית. רצוי שיהיה לכם 2 תמונות. אני הדפסתי תמונה בגודל פספורט במדפסת ביתיתי צבעונית באיכות מעולה ולא הייתה כל בעיה. מקבלים במקום כרטיס סטודנט עם תמונה ואותו יש להציג לפקח/כרטיסן.)

טיפים לנוסעים:

  • במקרים מסוימים, מומלץ לבדוק אם יש צורך ברכישת כרטיס מיוחד לנסיעות מחוץ לעיר.
  • לשימוש נוח, מומלץ להכיר את מפת התחבורה העירונית ולהשתמש באפליקציות מקומיות לניהול נסיעות.
Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.